fredag den 19. december 2014

Baileys Vanilla Silk Cocktail

De smukke glas fandt jeg på GenbrugNord og jeg er allerede vildt glad for dem.
Dem skal jeg nok få flere gode stunder sammen med:)

Baileys havde sendt en masse godter, så jeg tilbragte en hyggelig mandag eftermiddag med Uni-pigerne. Det kom der denne lille cocktail ud af.
Baileys er en lidt tung sag, som man ikke drikker en masse af, så den er perfekt som en lille drink efter en god middag. Her tænker jeg især på dage, hvor tiden er knap og fantasien forsvundet, for her kan den fint udgøre en lille dessert, måske i madklubben?
Opskriften er fundet på Baileys hjemmeside, hvor der også er andre spændende opskrifter med Baileys. Næste gang vil vi prøve en Baileys White Russian.
Jeg brugte ynglings-siruppen fra Heilala Vanilla, men ellers har jeg en opskrift her.
Mangler i en god kage, så kan jeg også kun anbefale min Chokoladekage med Baileysmousse. Uhm, den er god!

Baileys Vanilla Silk (1 drink)
50 ml. Baileys
25 ml. vodka
12,5 ml Amaretto eller Kahlua
1 spsk. vaniljesirup
Evt. knust is


Bland det hele godt sammen og hæld det i et flot glas.
Top med knust is og server med det samme.


Ingen kommentarer: