onsdag den 23. juli 2014

Mysteriet om de manglende haler





Frede er en rigtigt have-mis. Så snart vi er i haven, så er Frede der også. Han følger nøje med og går på opdagelse sammen med os når der luges og når vi slapper af, så slænger Frede sig også gerne i skyggen i nærheden. Er grillen fremme, ja, så tigger han det bedste han kan:)

Da vi overtog huset i 2012 overtog vi også Frede. Han fulgte jo simpelthen med.
Før Frede havde jeg aldrig mødt en kat uden hale før og jeg synes måske heller ikke at han lige frem er særligt køn, men det har nu sin charme.
Her i kvarteret har vi rigtigt mange katte, næsten for mange, for der er tit hul i skraldeposerne og der er mange slåskampe i haven.
Den seneste tid er der dukket flere katte op, mindst fire styks, der mangler noget af halen. Frede er den, der har allermindst tilbage, der er nemlig kun en lille stump der lige kan stritte en smule. De andre katte har noget mere hale, men aldrig mere end det halve.
Gad vide om det er samme teknik som de der firben, der smider halen hvis de føler sig truet?
Kattene ofre måske en bid sammen med et af de 9 liv? :)


5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg syntes han er fin - hale eller ej. Jeg elsker røde katte :)

Anonym sagde ...

Det ER da virkelig et mysterium ...!
Men Frede er i hvert fald køn - også uden hale :-)

Haveheksen sagde ...

Det var heldigt for ham at han indgik i handlen:-)
Sådan nogle fine (mere eller mindre) haleløse er der også på Reersø.
De stammer formodentligt fra den engelske ø Man og er efterkommer af overlevende haleløse fra et skibsforlis i Storebælt engang i fordums tid.

Piskeriset sagde ...

Jeg synes, han er aldeles knuselskelig ♥

MissMuffin sagde ...

Anonym, jeg synes han er liiidt grim, men det har også sin charme :)

Nana, det er lidt skørt i hvertfald. Fredes har vi papirer på er bortopereret efter et møde med en bil, men så mange katte uden haler er lidt skørt..

Haveheksen, jeg tænkte at der ikke var andre der ville have sådan en gammel, haleløs fyr, så han skulle selvfølgeligt blive:)
Sjov historie om Reersø, det har jeg aldrig hørt om før. Jeg kender godt de haleløse racer, men det er jo som regel dyrtkøbte racekatte og ikke godt-og-blandet som her i Gofthåbsgade:)

Piskeriset, det synes han også selv :)