onsdag den 19. marts 2014

På besøg hos Kähler

Kristine og jeg var sammen med en flok andre bloggere inviteret på besøg hos Kähler i Århus. Og hvor var det et fint besøg, med både noget for ganen og for øjet.
Kähler holder til i en smuk, gammel villa i Risskov ved Århus, hvor de har indrettet restaurant i hyggelige og smukke lokaler. Her var selvfølgeligt masser af smuk keramik, men også flot sildebensparket, gamle møbler i teak, skind og sjove , moderne løsninger til god akustik.
Nyhederne




Vi var på besøg for at se på de smukke nyheder, hvor især farverne er nye.
På vej hjem i bilen snakkede Kristine og jeg om den fine eftermiddag og hvad vi godt kun lide og ikke lide. Kristine og jeg har bestemt ikke samme stil, men vi lider af samme sensitivitet når det kommer til de ting vi omgiver os med.
Et godt eksempel er, at vi i løbet af eftermiddagen får nye tallerkner da vi skulle have  en bid kage. Min tallerken var sort. Det var slet ikke mig og jeg sendte misundelige blikke til de andres pastelfarvede tallerkner. Det virker måske som en lille ting og ret fjollet, men det forstyrrer min sanseoplevelse. Sjovest var, at Kristine kunne se på mig, at jeg havde fået en "forkert" tallerken:)
Jeg har rigtigt meget fra Kähler og det ligner snart et showroom herhjemme, men jeg er vild med de bløde former og de klare, douche farver. De taler til min sensitivitet og det er derfor jeg er glad for Kählers keramik, der har bløde former og klare, douche farver.
Restauranten


I den smukke villa er der indrettet en lille restaurant med smukke teakmøbler, pejs, skind og hygge, uden at det bliver gammeldags og kedeligt.
Menuen er fast, består af 5 retter og er inkl. fri vin. Vinen står fremme og så kan man som gæst forsyne sig med den mængde vin man har lyst til. Her er et udvalg af forskellige gode vine, så man kan smage sig frem til en favorit uden at regningen løber løbsk. Et rigtigt godt koncept synes jeg, for maden er stadig af meget høj standard, men det er stadigvæk ikke vildt dyrt for en gourmet-oplevelse.
Restaurant og køkken er kun adskilt af en glasvæg, så en del af oplevelsen bliver at følge med i køkkenets arbejde.

Event:

Selvom vi ikke kom som gæster i restauranten blev vi taget imod med stil.
Et lille glas bobler at starte på og efterfølgende var der små sandwiches med ramsløg og laks, samt et udvalg af lækre chips, snacks og dips. Uhm. Alt sammen blev selvfølgeligt serveret på smukt dækkede borde:)
Efter vi havde hørt om de alle nyhederne var der igen mulighed for hyggesnak og vi fik serveret lækker gulerodskage, smukke trøfler og cookies.

Opgaven




Som en del af eftermiddagens program fik vi en lille opgave, nemlig at style de nye Omaggio-vaser med et udvalg af lækre blomster, så de var klar til at pynte på restaurantens borde.
Jeg er mest vild med den lyserøde udgave (suprise) og den var Kristine og Nikoline med på(ok, de havde ikke en chance:) ).
De andre dygtige bloggere valgte nogle smukke og mere enkle løsninger, men når der er så stort et udvalg af fine blomster, så kunne jeg altså ikke rigtig styre mig. Så det blev både lilla og lyserøde ranunkler, lilla og lyserøde tulipaner, franske anemoner og nogle fine grene med små, hvide blomster.

Selfie:

Et sjældent billede af mig, men nu var der spejlvæg og en lille selfie måtte der knipses, så jeg også er med på moden:)


10 kommentarer:

A + K = ♥ sagde ...

Lækkert garn!

- Anne

Anonym sagde ...

Jeg tilslutter mig Anne! :) Er det ægte krøller? Hvis ikke, så vil jeg også have sådan nogle :) Jeg er også vild med Kähler, og senest har jeg anskaffet mig deres mini omaggio vaser, som er perfekte til havens små blomster.
Kh Helle

MissMuffin sagde ...

Anne, mange tak :)

Helle, det er en blanding af ægte krøller, et specielt krøljern(HH Simonsen "Sylen 1")til lige at give løftet i toppen og rigelige mængder hårlak til at holde det hele på plads :)
Jeg er også vild med de små Omaggio, så måske jeg bliver nød til at købe en med lyserøde striber til skrivebordet på kontoret :)

Louise sagde ...

Sikke en lækker trøje du har på! Og som de andre siger, også lækkert garn :-)

Kirsten sagde ...

Vi er SÅ enige om at Kahler Villa Dining er et fantastisk lækkert sted, men jeg bliver altså nødt til at stille spørgsmålstegn ved din stedangivelse. Jeg har boet i Aarhus hele mit lange liv og har aldrig hørt om Rishøj? Efter min bedste overbevisning ligger det i Risskov - lige tæt på den Aarhus-bydel vi kalder Risvangen. Det ville være synd hvis nogle af dine læsere kører forgæves fordi de leder efter Rishøj��

Nadia WH sagde ...

Så misundeligt med hos mange bloggere på instagram igår og bliver endnu mere misundelig nu, hvor jeg ser dine fine billeder.
Har luret på bellino krukkerne i de nye farver og blot ventet på, at de skulle komme til salg. Havde ikke lige tænkt på, at bruge dem til opbevaring af vatpinde osv, men det var da egentlig meget smart.
Ved du tilfældigvis hvilken størrelse krukken med vatpindene har?

MissMuffin sagde ...

Louise, mange tak :) Strikken er fra MossCopenhagen :)

Kirsten, du kommer nok ikke nok ud så, haha. Ej, tak for info, det er straks rettet:)

Nadia, det var også et rigtigt fint arrangement og både Kristine og jeg glædede os til at skulle afsted:)
Jeg er næsten 100% sikker på at det er den mellem størrelse. Jeg har selv en af de mellem krukker og der kan sagtens være vatpinde i. De små er lige små nok til lige det.

House of Silver sagde ...

Fine, fine buketter. Meget smukt og super godt selfie :-) Du er da bare god til det.
Kørte forbi i dag og købte to af de fine blomsterkrukker til dig :-) De kostede faktisk kun kr. 35,- stykket!!! Tænkte at hvis du ikke skulle have dem alligevel, beholder jeg dem bare selv :-) De er jo SÅÅÅ flotte, synes jeg nemlig også.
Kram Jeanette

MissMuffin sagde ...

Hvor er du sød Jeanette :) Jeg vil meget gerne hente dem, hvis det er ok at det først bliver når vi er på Sjælland til maj? Vi er jo i nærheden, for sidste destination inden hjemturen er Greve:)De er nemlig meget flotte og ser meget dyre ud, så jeg er imponeret over den pris!

loppemor sagde ...

hej Ja så fik jeg også besøg Kahler spise sted i går, efter jeg hade læst om her ved dig :) vi fik smørebrød hold da op en opleves må jeg sige super lækkert.