tirsdag den 8. oktober 2013

Et hjørne af Nørresundby

Jeg er vokset op i en lille by, lige ved strand, sand og vand. Ikke langt fra marker og skov. Jeg elsker naturen og især havet- men ikke kryb og kravl! Der er en særlig ro i naturen. Men, jeg er blevet et bymenneske. Jeg føler mig hjemme i Nørresundby på trods af mange mennesker, bilos og larm. Det er mit hjem nu.
Det er ved at blive efterår, det mærker man også i byen og der skal nogle flere lag tøj på om morgenen inden jeg tager cyklen til praktik. Jeg kan godt lide efteråret, for farverne og lyset er noget særligt. Hvertfald når man er heldig og har så smukke dage, som vi har haft i sidste uge. Hver morgen cykler jeg langs fjorden. Her er en lille grøn plet, med græs og fjord og måger. Smukt er det hvertfald. Billeder er taknemmelige, for her hører man ikke larmen fra nærmeste nabo: motervejstunellen! Jeg kan lukke ørene og cykler det her lille stykke meget langsomt, mens jeg nyder udsigten af vand, solopgang, en morgenfrisk fisker og dovne måger. Så er der lige lidt ekstra energi til dagen.
På vejen møder jeg også en flok køer, men de var ikke villige til at agere fotomodel den dag kameraet var med:) Snobber siger jeg bare!

11 kommentarer:

Annemette sagde ...

Hvor er det smukt ;-)

Anonym sagde ...


Hvor er du bare skrap til at fange nogle smukke stemninger med dit kamera. Nyder at følge din blog.

Hilsen Annette

Louise sagde ...

Jeg elsker også det hjørne af Nørresundby! Og så bor jeg lige ved siden af :-) Skønt!

A + K = ♥ sagde ...

Jeg er rigtig Aalborg-beboer, men man kan jo altid misunde solsiden for deres smukke udsigt (;
Arh pjat, der er nu smukt på begge sider af havnen. Lækre billeder.

- Anne

Ninna sagde ...

Fantastiske billeder. Jeg/vi elsker også at følge din blok. Om det så er mad/opskrifter eller billeder - ja og ikke mindst beskrivelser og billeder fra "Olivia".

Anne Sofie sagde ...

Smukke smukke billeder! :)

MissMuffin sagde ...

Annemette, det er super smukt- desværre har der været gråvejr de sidste dage :(

Anette, mange tak :) Naturen er et taknemmeligt motiv og jeg elsker at fotografere i forskelligt lys fra solopgange/solnedgange..

Louise, så bor du godt- men motorvejen larmer godt nok meget dernede. ØV!

Anne, det her er Solsiden og det er bare noget særligt :P

Nina, mange tak. I er altid så søde:)

Anne Sofie, tak:)

Camilla sagde ...

Jeg har faktisk aldrig rigtigt været dernede omkring! Det er jo for dårligt, når jeg alligevel boede i Nørresundby i 7 år. Men smukt ser det ud :o)

og hvad der det lige for nogle køer? De skulle skamme sig ;o)

MissMuffin sagde ...

Camilla, det er for dårligt! Der er ellers smukt!
Ja helt ærligt?! De er også begyndt at flygte når jeg cykler forbi?!

www.louiogbearnaisen.dk sagde ...

smukke, smukke billeder og stemning :) Jeg har det på samme måde - er vokset op med strand, skov og by. Selvom Århus har det hele, så er det mere spredt og jeg oplever det ikke så ofte som før. Det er savnet.
Årh, hvor jeg savner det smukke lys i nordjylland, når jeg ser dine billeder - det er ikke på samme måde hernede.

Anonym sagde ...

Ham der sejler i jollen er min far, han døde den 10 juli i år ❤️