onsdag den 10. april 2013

Madklub

Mandag var det tid til madklub hjemme hos mig sammen med pigerne, som jeg har gået på Frederikshavn Gymnasie sammen med.
Vi skulle selvfølgeligt "teste" mit nye ostebræt, så menuen var ost, brød og pølse. Ja, og en lille "salat", så det ikke blev for kedeligt.
Jeg er vikeligt vild med ost, men dem med "mug" har jeg ikke helt lært at spise endnu:) Det kommer nok! Vi fik en gouda med pesto, som er virkeligt god! Goudaen med lakrids var lidt en skuffelse, for den smagte ikke af noget særligt og havde bare en mærkelig bismag. Fandt så bare ud af, at ost med lakridssirup er ret godt! Derudover var der en alm. mellemlageret, en rødkitost, en lækker smøreost med hvidløg, salami med parmesankant, serranoskinke, røget kylling, oliventapenade, oliven, peberfrugt, soltørrede tomater(hjemmelavede), blåbærkompot, druer, melon, 2 slags brød og kiks. Salaten bestod af melon med parmaskinke, pinjekerner og en blåbærdressing- opskrift følger-også på det lækre valnøddebrød med figner.
Vi startede med et glas "mandags-bobler", som bare var en sød Asti. Det er altid godt!
Desserten blev macarons med kokoscreme, de lækreste flødeboller med marcipanbund fra Aalborg Chokoladen og jordbær. Sådan burde alle mandage være:)

8 kommentarer:

BillyRubin sagde ...

HOLD NU OP hvor ser det lækkert ud!

Simone sagde ...

Mums, det ser godt nok lækkert ud :) Det lyder rigtig hyggeligt med sådan en madklub!

Linebinevaskemaskine sagde ...

Sikke en mandag :) jeg er ikke så meget til ost i den reneste form, men det ser godt nok temmelig lækkert ud! og ja, sådan burde alle mandage være ;)

A + K = ♥ sagde ...

Åh, der er intet som ostebord, det holder altid! Ser generelt lækkert ud.

- Anne

Camilla sagde ...

mums, mums, mums! Ost er bare SÅ godt... selvom jeg er dog heller ikke begejstret for mug udenpå. Derfor kigger folk også altid mærkeligt på mig, når jeg er ved at forsøg at dissekere en brie :o)

Annemette sagde ...

Uh det ser godt ud! Mmm en laekker salat! :-)
Jeg har ogsä en svaghed for ost og om vinteren när vi er i DK pä juleferie, skal vi altid forbi mejeriet i Äbybro efter ost, der er nemlig tilpas koldt i tagboksen om vinteren til det holder sig koldt til vi när hjem og sä kommer det i fryseren og jeg kan nyde god dansk ost et stykke tid frem :-)

Pia sagde ...

Øv... du glemte at invitere mig. Jeg er VILD med ost, alt ost, men specielt mugost

MissMuffin sagde ...

BillyRubin, det var også ret så lækkert:)

Simone, det er nemlig rigtiggt hyggeligt og en god måde at få lidt ekstra god mad og se veninderne på en ganske almindelig hverdagsaften.

Line, det var en af de bedre mandage:) Tror måske du vil synes om den med pesto, den er altså ret god!

Anne, det gør det nemlig, bare der er lidt godt brød og lidt tilbehør til!

Camilla, briens kant kan jeg nu godt spise, bare den ikke er for tør. Meen så snart det bliver blå/grønt står jeg af!

Annemette, de par gange jeg har fået ost derfra har jeg også været begejstret, så jeg kan godt forstå dig!

Pia, den smuttede vidst lige:) Jeg elsker også ost:)