tirsdag den 4. september 2012

Spaghetti Meatball Tomato Soup

 Spaghetti and Metballs er Kristians store livret og en anden livret er også tomatsuppe. Så da jeg så denne kombination på ADORA´s Box måtte den jo afprøves.
Og det smagte dejligt- varmt og nærende, hvilket vi begge trængte til, for vi har noget forkølelse vi ikke rigtigt kan ryste af os.
Jeg brugte ideen, men sjussede mig lidt frem og det endte ganske vellykket:)
Planen var egentligt at bage nogle boller til, men jeg synes der er nok mad uden.

Spaghetti Meatball Tomato Soup (3 pers.)
Kødboller:
400 g. hakket oksekød
1 fed hvidløg, presset
1 æg
½ dl. friskrevet parmesan
½ dl. rasp
salt, peber

Suppe:
4 store bøftomater
2 gulerødder
2 løg
2 fed hvidløg
1 spsk. sukker
½ spsk. salt
½ l. okseboullion
ca. 1½ dl. spaghetti, brækket i små stykker
frisk basilikum

Rør alle ingredienserne til kødbollerne sammen og tril til små kødboller. Er farsen for blød tilsættes lidt mere rasp.
Skær tomaterne og løgene  kvarte, gulerødderne i skiver og pil hvidløgsfedene.
Kom det i et stort ildfast fad og drys med sukker, salt og peber.
Fordel kødbollerne over grøntsagerne og bag det ved 30 min. ved 200 grader.
Vend kødbollerne efter 20 min.
Tag herefter fadet ud og tag kødbollerne op. Blend grøntsagerne inkl. stegevæde sammen med boullionen. Suppen skal være lidt tynd, da pastaen suger en del.
Kom suppe og spaghetti i en gryde og kog i ca. 10 min. til pastaen er færdig.
Kom kødbollerne ved det sidste minuts tid.
Server med det samme med frisk basilikum.

3 kommentarer:

Camilla sagde ...

Uh, den lyder lækkert! Den tror jeg bestemt vi skal prøve herhjemme!

god bedring til jer begge - håber du er frisk på søndag

MissMuffin sagde ...

Camilla, det smagte også rigtig lækkert:)
Jeg har skrantet noget tid nu, så jeg vil gerne snart ære frisk igen! Tak:)

CakeCrazy sagde ...

Jeg lavede denne til aftensmad i går. Min mand er ellers ikke til suppe, men han udbrød straks "Nøj, hvor smager det godt", og både han og min datter syntes bestemt, at jeg snart skulle lave det igen :)

Tusind tak for en virkelig lækker opskrift!