tirsdag den 18. september 2012

Breakfast Cookies

Ja, kønne er de ikke, men de smager faktisk ganske godt og så kan de spises med rimelig god samvittighed, selvom de smager af kage;)
Opskriften er fundet på bloggen med det skønne navn "Life's Too Short to skip Dessert". Nu er jeg ikke hoppet med på bølgen med kokosolie, så jeg brugte bare lidt smeltet smør:)
De kan bruges til morgenmad, til en lille sød sag i madpakken eller som en redning en dag du er på farten.
Jeg har spist en enkelt sammen med en skål vaniljeyoghurt med frugt og et blødkogt æg de sidste par morgener. Virkeligt luksus-morgenmad til den lidt søde tand:)

Breakfast Cookies (ca. 10 stk.)
1 stor og meget moden banan
150 g. havregryn
50 g. tørrede tranebær
45 g. mørke chokoladeknapper
2 tsk. smeltet smør
1/4 tsk. vaniljeessens

Mos bananen rigtig godt.
Tilsæt de øvrige ingredienser og ælt det rigtig godt sammen. Dejen vil nok se ret smuldret ud, men er klar når den kan klemmes sammen til små flade, kugler. Tilsæt lidt mere smør eller banan hvis den ikke vil hænge sammen.
Kom de flade kugler på en bageplade med bagepapir.
Bag dem 20-25 min. ved 175 grader.
Lad dem køle helt af på en bagerist inden de fyldes i en kagedåse.


7 kommentarer:

BRUUN by BRUUN sagde ...

Yay, der kan jeg også være med, hvis jeg erstatter havregryn med mandelmel eller hakkede nødder! Fedt - tak for tip ! ;-)

/Linda

Camilla sagde ...

mmmm - de ser skønne ud! De må bestemt prøves snarest muligt :o)

MissMuffin sagde ...

Linda, tror de kunne være vildt lækre med nødder! Må du ingen slags korn få? Ellers er det jo muligt både at få speltflager, rugflager og bygflager istedet for havregryn...

Camilla, det er bare at komme igang:)

Rakel sagde ...

Super fedt, kan IKKE vente til at prøve dem! Elsker dine opskrifter for de er altid noget man kan bruge i hverdagen som disse ;) Elsker din blog, fortsæt på denne måde ;)

MissMuffin sagde ...

Rakel, tusind tak for de søde ord:) Jeg har også selv en travl hverdag, så maden herhjemme skal også være nem at gå til for at det fungerer:)

Piskeriset sagde ...

Unge dame - det der er alt, alt for fristende at lave! Uf, hvor kunne det være godt at starte dagen med sådan en lille godbid... :-)

MissMuffin sagde ...

Piske, sorry:) Men de er jo rimeligt sunde, så det gør ikke noget vel:)