fredag den 2. marts 2012

Abbe Pierre's Klunsere

Kristine lokkede mig med på tur idag til Abbe Pieres Klunsere, som ligger ude mellem Tylstrup og Hjallerup.
Massere af lopper samlet i en stor lade, hvor overskuddet går til velgørende formål, som fx.  vandtanke til Afrika.
Jeg måtte desværre ikke tage billeder, men det var nok også godt nok, for føj hvor var der beskidt! Nu er jeg måske også en lille smule sart, men der var bare støv, spindelsvæv, KÆMPE edderkopper og lugt af kattetis overalt. Det var hvertfald ikke for sarte sjæle, men at dømme efter alle de mennesker, der var derude, så findes der mange ikke-sarte sjæle her i det nordjyske:)
De eneste 2 ting jeg forelskede mig i, var enten solgt(et flot vægskab) eller overdrevet dyrt (1 lille mælkeflaske). Så eneste køb blev en lidt større mælkeflaske til fornuftig pris.
Men jeg er ret sikker på, at der kan være mange gode kup at gøre, for der var virkeligt alt og rigtig meget af det.

Bagefter skulle det fantastiske forårsvejr nydes, så jeg hentede Emma og susede til fjorden.
Nøj, hvor var der skønt dernede, så vi gik en rigtig lang tur og sugede solskins-vitaminer til os, med åben jakke og ingen handsker.
Inden vi vendte hjemad blev der lige provianteret lidt snoller til aftenshyggen:)
Maden er nem; store kyllingelår i fad med kartofler, rødbeder og gulerod. Jeg elsker "alt-i-et-fad-mad":) Så mens det passer sig selv skal jeg bare lige mikse en nem salat og lidt tzatiki. Vi spiser sent, men skidt, for det er fredag:)

2 kommentarer:

Mette sagde ...

Jeg har også været deroppe engang sidste år. Jeg kan kun give dig ret i den voldsomme lugt og masser af skidt :-(

MissMuffin sagde ...

Mette, der var ikke just lækkert:)