søndag den 4. september 2011

Mød min nye makker:

Så sku det være!
Har længe drømt om et spejlrefleks, men det er jo ikke ligefrem billigt.
Så jeg lavede 2 opsparringer; en til de kedelige som bøger og dyrelægeregninger og så en til "fornøjelser".
Så nu er den sidste tømt og omsat til et Canon EOS 1000D.
Jeg har fået gode råd både fra Line, Mette og LiseLotte, som jeg synes tager nogle smukke billeder og de ejer selvsamme kamera, så jeg må igang med at øve mig!
For som der blev sagt, så gør kameraet ikke det hele, det afhænger også af fotografen bag, så det vil jeg huske når jeg bliver tvær over det ikke vil som jeg vil, haha:)
Nogle vil måske undre sig over, at de mange penge ikke blev omsat til en Kitchen Aid, men jeg ved bare, at kameraet vil blive brugt hver dag og det vil en Kitchen Aid dog ikke., så jeg måtte prioritere.
Madbillederne er jo min store passion, så jeg har læst mig frem til, at et 50 mm objektiv er det rigtige til det formål.
Dem havde Elgiganten dog ikke flere af, så vi gik over i Japan Foto i Aalborg Storcenter.
Jeg har da aldrig i mit liv fået så dårlig betjening på så kort tid!
Hold nu op for en røv der har den butik- den er nu tilføjet listen over steder, hvor jeg aldrig sætter mine ben igen! Føj!
Nu bestiller jeg det istedet på Elgigantens hjemmeside!
Emma fik også hendes ration af lækkerier, så der er heller ikke flere penge på hendes "fornøjelses-konto":)
Ej, det var nu mest foder, men det er nu også en dyr fornøjelse når damen kun vil spise hvalpefoder, for et er der aldrig tilbud på!

15 kommentarer:

Unknown sagde ...

det ser lækkert ud. Sådan et kamera ville jeg også gerne have fingre i:-)

Jeg undre mig lidt over at den kære emme kun spiser hvalpefoder? er hun ikke en gammel dame.

Som gamme ernærigsvejleder ud i hundefoder, vil jeg jo mene at damen ikke får det mest optimale foder.

Har du evt prøvet acana? de laver virkelig noget lækkert foder med henholdsvis 60% kød eller 80 %% kød og helt uden korn af nogen art. Det er virkelig godt og alle jeg kender som prøver det (altså hunde) elsker det.

Bare en tankte. God weekend

Heidi

MissMuffin sagde ...

Heidi, nu fik jeg det endeligt!

Kan godt forstå du undre dig, for jo, hun er en gammel dame!
Hun vil ikke spise andet!
Jeg har prøvet alt foder (også Acana), allergifoder med fisk, hjemmelavet mad og jeg ved snart ikke hvad..
Jeg har opblødt det med vand eller yoghurt, givet olietilskud osv, men det hjælper ikke..
I og med hun er gammel og får hjertemedicin hver dag, så har jeg bare ikke "råd" til at vente på at hun bliver sulten nok, for hun må ikke blive for tynd..
Dyrelægen siger at det er ok, for jeg supplerer op med kogt kylling, æg, leverpostej, fisk, kyllingelever o.lign..

Så jeg forstår godt du undre dig, du er langt fra den første:)

Linebinevaskemaskine sagde ...

så er vi kamera buddies :D den er også virkelig god den 50 mm linse!
vi køber altid hundmad, guffere og hundegøjl hos zooplus.de. Det er væsentligt billigere end her i Danmark :)

Piskeriset sagde ...

Nice! Det er altid skønt med nyt techlir! Jeg var på fotosafari tidligere i dag med mit nye kamera, og jeg bliver mere og mere glad for det. Pragtfuldt legetøj :-)

MissMuffin sagde ...

Line, du skal nok blive træt af mig, haha:)
Tak for hjælpen!
Næste gang skal du lære mig at kontrollerer blitzen:)

Piskeris, jeg hader faktisk ny teknik:)
Det er hårdt arbejde at sætte sig ind i det!

Camilla sagde ...

tillykke med det nye kamera :o) Selvom jeg ikke selv er medlem af Canon-klubben, så må jeg sige, at det var alligevel som om der åbnede sig en helt ny verden for mig, da jeg fik et spejlrefleks :o) Glæder mig til at se, hvad der sker med dine billeder :o)

MissMuffin sagde ...

Taak Camilla..
Det er hvertfald helt vildt alle de ting det kan..
Stakkels Emma er dog ikke så glad for nyanskaffelsen, for hun er jo ynglingsmotivet, haha..

Xenia sagde ...

Ja, det er altså meget sjovere at tage (mad)billeder, når man har et lækkert kamera. P.t. låner jeg min mors Canon EOS 300D (vist nok en gammel model, men ikke desto mindre et spejlreflekt) på ubestemt tid, og hvis hun en dag kommer og vil have det tilbage, bliver jeg desværre nok også nødt til at investere selv :)

Jeg glæder mig til at se de billeder, du får ud af det :D

Malene uden R sagde ...

Det var da et lækkert køb :) Vi har også selv kig på et ny kamera herhjemme, men pengene går ofte til så meget andet.

MissMuffin sagde ...

Xenia, lad os håbe at hun glemmer det:) Det er vigtigt med gode billeder på bloggen, så jeg håber at mine bliver bedre nu hvertfald, for det er noget af en investering!

Malene, det er heller ikke billigt at købe et spejlrefleks- synes også, at man kan komme langt med sit digitalkamera, hvertfald i dagslys:)

Mette sagde ...

Tilllykke med det nye lækre grej... glæder mig til at nyde resultatet herinde :-)

MissMuffin sagde ...

Tak Mette:) Nu må vi se om jeg kan finde ud af det:) Lige nu synes jeg det er ret stort at skrumle rundt med!

Lousie sagde ...

Neeeeej et fedt kamera!! :-))
Kunne rigtig godt tænke mig et spejlreflex... men det er jo mange penge!
Lige nu står en ny cykel højst på ønskelisten :-)

MissMuffin sagde ...

Louisie, det er nemlig dyrt med sån et spejlrefleks- har endda fået det her til ganske fornuftige penge..
Jeg ønsker mig også en kitchen aid, en ny sofa og en ny computer, men så er det bare med at prioritere:)

Louise sagde ...

Ej, hvor mærkeligt. Jeg har altid fået SÅ god service derinde. Og det var også derinde jeg købte min EOS 500D for godt 2 år siden. Og vi kiggede efter objektiver derinde i forgårs, og ekspedienten var meget hjælpsom.
Elgiganten derimod... Fy f. der sætter jeg ikke mine ben :-)