mandag den 29. august 2011

Tigarella

 Sidste år købte vi en blandet omgang tomatfrø hos Camilla Plum og der var mere held med nogle sorter end der var med andre.
Pap var mest glad for denne sort, "Tigarella", som han fik taget frø af..
I år var der så fyldt med stribede skønheder i væksthuset, så jeg fik lov at gå på rov igår:)
Tomaterne er vildt lækre og krydrede og med en dyb, rød farve indeni og de flotte striber udenpå.
Jeg plukkede alle de modne, men jeg vil vædde med, at Pap kan plukke mindst lige så mange om et par dage!
Så idag skal der lige koges en omgang af MissMuffins Tomatsuppe til fryseren, for det er dejligt nemt til travle og kolde dage:)
I løbet af den sidste tid har vi fået tømt fryseren for alle de goder sager der var deri, men nu er den nærmest fyldt igen:)
I aften får jeg besøg af blogger-pigerne til en bid mad, så dagen idag skal bare gå med rengøring, indkøb og madlavning. En god dag hvis I spørger mig:)

8 kommentarer:

Hanne K's verden sagde ...

Wouw, for en kæmpe skålfuld.
Jeg hoppede jo også på den frøpose fra Plum i år .. og jeg må også sige, at det er lidt blandet med successen.
Tigarella er en af dem, som jeg synes er god. Den giver dog ikke specielt mange tomater, men de som er, smager virkeligt godt.
Selv om jeg i år har langt flere planter, end jeg plejer - så er mængden af tomater meget færre end på de købte planter tidligere år... Nogle giver slet ingen :(
Lidt træls! Men så er det da prøvet af...

MissMuffin sagde ...

Hanne, hjemme hos Pap giver Tigarellaen mange tomater pr. plante..
Vi delte en pakke sidste år og mens Pap væltede sig i tomater, så havde jeg næsten ingen, men jeg nussede heller ikke om mine hver dag, for de var jo ude i kolonihaven..
De store bøftomater var ingen succes, mens tigarellaen og de helt små gule var de bedste..
Så ja, pakken er lidt en blandet fornøjelse og jeg ville nok selv bare nøjes med at bestille et par af de sjove og så sørge for at have nogle helt almindelige også..

Linebinevaskemaskine sagde ...

jeg tror jeg skal have overtalt min mor til at købe frø og så dem på gården :) de er godt nok flotte!
jeg glæder mig sådan til i aften!

Kristine (CookieCrumble) sagde ...

Wauw hvor er de flotte søde. IGEN - jeg glæder mig til den dag, hvor jeg bliver voksen nok til og få mit eget lille sted. Det drivhus og den frugthave mangler altså bare her ude på altanen :)

Glæder mig til i aften :)

MissMuffin sagde ...

Line, prøv li at se om du ikke kan lokke hende- også også nogle små, gule cherrytomater, de var nemlig også vildt gode:)
Jeg glæder mig også til at I kommer:)

Kristine, kan kun være enig.
Glæder mig også til egen køkkenhave, drivhus og hønsegård (altså en med rigtig høns i:) )..
Glæder mig også til i aften:)

Deborah sagde ...

Hej, jeg så lige de her dåser i dag, og tænkte straks på dig:

Cupcakedåser hos Gabrielles

Hjemmegjort tomatsuppe er guf!

Piskeriset sagde ...

De er vel nok smukke! God fornøjelse - håber I hygger jer rigtig meget :-)

MissMuffin sagde ...

Åg Deborah, de var godt nok også søde- der er generelt ret mange fine fristelser på den side!

Piskeris, man nænner næsten ikke at spise dem:)
Idag bliver de hakket i småstykker og lavet til en god suppe:)