onsdag den 15. juni 2011

TEST: Tropicana Juice

I forbindelse med at Tropicana har relanceret deres juice i ny, smart emballage har jeg fået lov til at teste de 3 smagsvarianter; appelsin, clementin og æble.
Fælles for juicerne er, at de hverken er tilsat sukker og tilsætningsstoffer eller er lavet på koncentrat, så det er ren frugtsaft der er i flaskerne.
Det er noget ved!

Stormy Orange: Sød og frisk appelsinjuice, der smager ligesom appelsinjuice skal!
Den smager friskpresset, men måske en lille smule mere bitter end hvis du selv har presset appelsinerne.
Der er en del frugtkød i juicen, hvilket klart er et plus herhjemme, men jeg ved, at der er mange der ikke bryder sig om det.
Jeg vil gi den 6 stjerner ud af 6.
Den er ikke lige så god som friskpresset juice, men den er stadig rigtig meget god og vi vil helt sikkert købe den en anden gang.

Cloudy Apple: Ufiltret æblejuice, der derfor ikke har den klare og gyldne farve, som den æblejuice vi kender.
Jeg er vild med ufiltreret æblejuice, men jeg synes måske at denne her en en lille smule for sød.
Den smager af rigtig meget og har en lidt tyk konsistens, så det bliver hurtigt for meget af det gode for mig.
Den smager af for meget til, at jeg synes den hører til på morgenbordet, men det er en dejlig tørstslukker hvis man har lyst til andet end vand.
Jeg vil gi den 4 ud af 6 stjerner.
Den er god, men nok ikke en jeg vil købe en anden gang.

Clementine: Jeg må indrømme, at vi var lidt skeptiske over clementinjuice, så den fik lov at vente lidt længe, inden vi fik smagt på den. Den er faktisk rigtig god!
Den smager rigtigt af clementiner, men en smule mere skarphed og friskhed end appelsinjuice, så den er virkeligt god.
Jeg vil gi den 6 ud af 6 stjerner.
Jeg synes det er en dejlig forandring til appelsinjuicen og den vil vi også komme til at købe i fremtiden.

Alt i alt er jeg ret begejstret for Tropicanas juicer.
Især det, at de ikke indeholder en masse tilsatte ting og det er ren saft, er virkeligt et plus i min verden..
Emballagen er fin, enkel og nem at stable i køleskabet.
Skal jeg være hård, så er amballagen bar rigtig dårlig for miljøet og svær at presse sammen i skraldespanden. Det trækker altså ned for mig, for jeg synes der er alt for meget slemt emballage rundt omkring vores fødevarer.
Prisen pr. flaske er ca. 25 kr, hvilket jeg synes er ret rimeligt.

4 kommentarer:

Cæcilie sagde ...

Mmm... Det lyder godt med ''ren'' juice. Jeg kan også bedst lide juice med frugtkød i. Så har man en idé om at der rent faktisk er rigtig frugt i:)
Tak for glimrende anmeldelser.

MissMuffin sagde ...

Cæcilie, jeg elsker også juice med frugtkød i- det hører sig jo ligesom til ikke...

Louise sagde ...

Prøvede Tropicana Clementines efter, at have læst din anmeldelse idag. Og jeg må ærligt indrømme, at den var væk med det samme :-)
Det er lang tid siden jeg sidst har smagt så god en juice:-)

Louise.

MissMuffin sagde ...

Munchkin, den er nemlig overraskende god!
Jeg forventede sån noget surt eller over-sødt tropejuice, men den smager bar så dejligt frisk..
Der er langt imellem de gode juicer, men Tropicana kan hvertfald godt være med!