søndag den 24. april 2011

Friske forsyninger..

Jeg elsker torvet onsdag og lørdag i Aalborg..
Mange af grøntsagerne er ikke anderledes end dem, som kan købes i Netto og Føtex, men ind imellem findes der grøntsager, som der er fulde af jord, som er hjemmedyrkede eller bar noget, som jeg ikke har set før.
Stemningen er noget helt særligt, især en tidlig lørdag morgen, hvor sælgerne er en smule overfriske og tempoet er høj, så varene kan komme på plads.
Jeg var derinde igen igår, efter kartofler, radiser og dild, som skal bruges som tilbehør til roastbeefen, som vores gæster skal hjælpe med at spise idag.
Som sædvanligt røg der lidt ekstra med hjem, men jeg bed nu ikke på krogen, da min ynglings-sælger forsøgte at sælge mig hans helt nyopgravede kartofler, for de var pebrede kan jeg hilse at sige:)
Om lidt vil jeg smutte i køkkenet og bage, stege og snitte inden vores gæster kommer, for der er nye retter på menuen, så kryds fingre for at det er en succes:)

2 kommentarer:

Kirsten sagde ...

Altså med dine køkken-talenter behøver vi vist ikke at krydse fingre for dig ;-)) det du lægger på af billeder, siger næsten sig selv - det må smage himmelsk at være gæst i Jeres hjem ;-))

Håber I får en dejlig dag...

MissMuffin sagde ...

Tak Kirsten, det var da li noget af et boost til selvtilliden:)
Selvom jeg elsker at lave mad, så kan jeg nu godt blive lidt nervøs når der kommer gæster, hvertfald når det er nye retter men idag var en succes:)