onsdag den 30. marts 2011

Onsdag..

Igen en dejlig fridag her midt i ugen:)
Denne gang betyder fridagen dog, at jeg skal på arbejde på lørdag, så mere spændende er det nu ikke.
Jeg har ingen som helst planer for idag, for nogle gange er det bar dejligt at dovne og sove længe.
Desuden skal jeg vente på en pakke fra en UPS-mand og bli den ikke afleveret idag, så ryger den retur til USA, så det er temmeligt irriterende, for jeg ved ikke hvornår de kommer.
Ind imellem skal der jo selvfølgeligt li støvsuges en omgang og Emma skal have en ekstra lang gåtur.
Hun er i løbetid lige nu, så gåture tager sin tid, når der skal tisses dobbelt på hvert græsstrå og hvert hjørne på vores vej:)

10 kommentarer:

Frk Ras sagde ...

Det er en rigtig fin blog du har der. Jeg blev især fanget af du også har en hund. Det har vi nemlig også, vi har adopteret 4 årig Molly for 2½ mdr siden fra mine svigerforældre.

Jeg har aldrig haft hunde og ved at Molly på et tidspunkt kommer i løbetid. Har du nogle gode råd til den forbindelse og hvordan kan man egentligt se at det er løbetid?

Du kan se et/flere billeder af søde Molly på min blog www.frkrashverdag.blogspot.com

På forhånd tak hvis du vil svare mig :-

God dag til jer.

Frk Ras sagde ...

Hov det skulle ha været en smiley :-)

MissMuffin sagde ...

Hej Frk. Ras

Tak:)
Emma er min lille øjesten og er også "adopteret" fra mine forældre:)
Hun er snart 13 år og vi har haft hende siden hun var en lille hvalp.

Jeg skal prøve at komme med nogle råd:
Det er forskelligt, hvor ofte hunde komme i løbetid.
Emma gør 2 gange om året, men efter hun er ved at blive gammel er det lidt uregelmæssigt.

Lige inden en løbetid kan Emma godt blive lidt småsær, det gør mange hunde- sån lidt hysteriske, opmærksomhedssøgende og urolige.
Fysisk kan du se det ved, at hun hæver forneden og kommer til at bløde i ca. en uges tid.
Hvis du kan lære Molly at ha løbetidsbukser på, så vil det spare jer for meget svineri!
Når hun stopper med at bløde skal i for alvor passe på i ca. 10 dage, for det er der hun kan blive drægtig.
Så gå ikke uden snor med hende og lad hende ikke være uden opsyn i haven- de kan være meget kreative for at komme ud eller ind!

Efter 9 uger kan de blive det der kaldes falsk drægtig- altså at de tror de er gravide.
Får mælk i brysterne, er overbeskyttende for tøjdyr som de tror er deres havlp og generelt opføre sig mærkeligt.

Hvis I ikke skal have hvalpe på Molly vil jeg på det kraftige anbefale jer, at få hende sterilliseret!
Det er lidt dyrt, men sparer både jer og Molly for meget bøvl resten af hendes liv.
Mange tæver udvikler cyster i mælkekirtlerne pga. det hormonelle og det kan en sterillisation være med til at afværge.
Emma var desværre for gammel da jeg fik hende, men ellers var hun helt sikkert belevet sterilliseret.

Jeg håber, at det er et svar du kan bruge:)

Frk Ras sagde ...

Tusind tak for dine fyldestgørende svar - det kunne jeg bestemt bruge.

Da vi fik hende foreslog jeg min kæreste p-piller til hende, men det vil han slet ikke gå med på og han vil også undgå at udsætte hans kæreste eje for en tur hos dyrlægen :-) Men nu tror jeg at jeg bedre vil kunne argumentere for det! Eller måske skal vi først lige prøve en omgang løbetid, men det lyder til at være hårdt også for Molly.

MissMuffin sagde ...

Det er hvertfald hårdt for Emma og hun får også lidt mere skæld ud end ellers fordi hun er så hys..
Hun kan bare ikke lære at gå i løbetidsbukser, så jeg gør ikke andet end at gøre retog vaske de lagner og tæpper, som hele tiden skal dæke møblerne, så det er møgirriterende!

Miss A sagde ...

Hej Miss Muffin :)

Cleo er også lige kommet i løbetid, og du har ret gåturene tager noget længere.

Men jeg synes, at jo ældre hun bliver, jo mindre mærker man, at hun er i løbetid. Både hun og jeg vænner sig nok til det, tror jeg.

De bedste hilsner fra
Anita
Liv og Mad

Anonym sagde ...

- Der er nok nogen, der har bestilt mac, hva? Lækkert!!

MissMuffin sagde ...

MissA, herhjemme er det nu anderledes. Emmas løbetider bliver faktisk kun værre og værre, så det er temmeligt irriterende, men det kan variere meget.
Sidste gang var hun helt hys i 14 dage, denne gang er hun mere normal men bløder helt vildt meget..
Det er vel ikke så meget anderledes end med os kvinder, vi bliver jo også lidt ustabile, haha..

Pia, hvad tænker du li på?

Prikker i luften sagde ...

Hvor er det nogle skønne billeder du tar. Især din hund er da ikke til at stå for.

MissMuffin sagde ...

Prikker i luften: Tak!
Det er jeg glad for at høre!
Emma er en lille charmetrold, bloggens egen maskot!