onsdag den 5. januar 2011

Lidt om at købe bukser..

Idag fik fagprøve lov at være fagprøve og jeg dømte lidt selvforkælelse: shopping og veninde-besøg:)
Så jeg tog ind til byen en tur for at kigge på lidt udsalg og bruge nogle penge.
Og det var jeg ikke særligt god til!
Købte 2 par jeans fra H&M til ialt 199 kr. Jeg hader at købe bukser, så det var ret godt klaret at jeg fandt hele 2 par! Men jeg prøvede nok også 15!!
Målet var bar at få nogle nye, for jeg trænger virkeligt!
Jeg kunne måske godt trænge til at smide et par kilo omkring maven og hofterne, men jeg synes det er helt vildt, at jeg er oppe i nogle af de største størrelser der findes i H&M, Vero Moda o.lign., for jeg er altså ikke vildt tyk og mit BMI er som det skal være.
Aner ikke hvad store piger så gør, hvis de vil ha et par jeans, når jeg næsten ikke kan åle mig ned i nogen af dem! Derfor hader jeg at købe bukser!
Nå, men det var sån set også det eneste jeg købte.
Ville gerne ha haft en hævekurv, men det findes ikke rigtig her i Aalborg, så jeg må bestille på nettet og så ærge mig over portoen. Nogen der kan anbefale nogen?
Ellers kom der kun blomster, fiskefars og noget emmermel med hjem.
Bagefter tog jeg en tur hjem til Kristina og tøse-hyggede, så en dejlig dag!
Imorgen er det tilbage til det kedelige og fagprøve igen..

14 kommentarer:

Anna Banana Butterhair sagde ...

Hey. Blev lige nysgerrig, da jeg selv er kommet på den ide om at anskaffe mig en hævekurv (det er også ham Claus Meyers skyld :)). Fandt den her hos Liselotte:

http://www.slagtenhelligko.dk/2008/03/07/standhaftignaesten/

Det er godt nok et gammelt indlæg men det er da et forsøg værd :)

Held og lykke med søgningen!

Lea sagde ...

Hej :-)
Heldigt for dig, at du fandt nogle bukser.. Det er min HADE-beklædning.. Jeg kan slet ikke hold ud at købe bukser og går dermed kun i nederdele og kjoler..
Mit problem er dog ikke kun ekstra kilo, men også det at jeg er 180 høj! Det er vildt svært at finde bukser der er langt nok...
Håber da designerne får øjnene op for det en dag...

Håber du finder en hævekurv.. Jeg har længe ønsket mig en...

Kærligst Lea

Joan sagde ...

Du kan købe en hævekurv inde på historisk museum på algade :)

Kan ikke lige huske hvad de koster, men de har forskellige størrelser...

Du kan lige sende en mail til mig, hvis jeg skal finde ud af noget med priser :)

MissMuffin sagde ...

Anna, jeg har nogle gange bar brugt en stor skål, men jeg vil jo gerne have det fine mønster med:)
Har jo li fået den nye "Byens Bedte Brød" af Rikke Gryberg og der er mange fine opskrifter med brødkurve, så nu skal det være!
Kigger li på dit link, tak!

Lea, det kunne jeg godt forestille mig var svært!
Høje piger har det vidst ikke nemt med at finde ordenligt tøj.
Jeg går en del i leggins, men engang imellem er det nu også rart nok med et par ganske almindelige jeans!

Tak for tippet Joan! Måske Kristian vil ind og være lidt kulturel med mig en af dagene, så vil jeg li kigge efter dem.
Tak for tippet!

Piskeriset sagde ...

Hvis det kan trøste dig, så tør jeg slet ikke prøve bukser i H&M! :-D

Heldigvis har jeg skabet fyldt med 'nye' bukser (arvede en masse næsten nye cowboybukser i mørkeblå og sort fra svigermor i efteråret, og de sidder perfekt!)

Jeg fandt til gengæld en dejlig varm sweater og en vest i dag i H&M til den samlede sum af 100 kr - så går det an at shoppe tøj, selvom det nu var en nederdel, jeg var på udkig efter ;-)

Anna Banana Butterhair sagde ...

Uh ja den er også kommet på min ønskeseddel. Har selv Byens Bedste Kager af samme forfatterinde og den er jeg meget begejstret for. Men nu er "Meyers Bageri" altså også på min ønskeseddel - den kan varmt anbefales :)

MissMuffin sagde ...

Piskeris, det trøster mig da lidt, haha:)
Jeg har desværre ingen jeg kan arve, så 1 gang om året bevæger jeg mig ud i bukse-helvede!
Jeg prøvede også lidt andre ting, men der var ikke rigtig noget, som fristede- men det er jo godt nok engang imellem:)
Jeg vil også hellere shoppe luftige sommerkjoler og fine sandaler, men det er jo li tidligt nok, haha..

Anna, jeg kan ik ret godt li Claus Meyer- og selvom opskrifterne egentligt er skabt af hans bager og ikke ham selv, så bider jeg ikke rigtig på.
Rikke Grybergs bog er rigtig god, køb den!
Har li bestilt en rund og en oval hævekurv fra nettet.
Linket du ga mig var ellers også en mulighed, men jeg syns bar de er lidt trælse derinde- nok derfor jeg helt har glemt deres eksistens, haha:)

Godte sagde ...

Kan jeg ikke høre lidt mere om de hævekurve? Hvad er finten? Og gerne et link til, hvor de kan købes :-)

Jeg er ikke for tyk - eller lidt for tyk er man vel altid - men jeg hader nu også at købe bukser! Ofte så prøver jeg dem slet ikke i butikken, men køber dem med hjem og så aflevere dem tilbage, hvis de ikke passer.

Hvad er også det med at man så står der i næsten bar-r*v-og-viklers og så skal man have sine egne bukser på for at gå ud for at finde nogle andre. Ai, jeg magter det ikke! :-/

:-D

Janne B.T. sagde ...

De kender jeg udmærket godt, det med bukserne. Jeg droppede fuldstændig jeans, dengang jeg først begyndte at tage på, fordi der skulle så lidt til for at bukserne i butikkerne ikke passede længere!

Anonym sagde ...

Godt køb du har gjort dig der mht. bukser. Jeg hader også at købe bukser, mest fordi længden aldrig passer, når de også skal passe i taljen. Jeg har fået alt for korte ben ;-)

Jeg tror også jeg har set hævekurv hos Isabellas, i hendes nyhedsbrev, men er ikke helt sikker: http://www.isabellasmith.com/

Mange hilsner
Birthe

Maj sagde ...

Om nogen kender jeg det med at hade at shoppe - ikke kun bukser, men stort set alt!
Selv efter mit kæmpe vægttab, så har jeg stadig besvær med de bukser - jeg har virkelig brede lægge, korte ben og flad numse... Så det resulterer tit i, at jeg får hængemås - øv!

Tænk at det skal være så svært at finde bukser?!? Men egentlig lidt af en trøst at jeg ikke er den eneste der er så frustreret omkring det... Og hvorfor skal de bukser altid være 80 cm lange?? Jeg er for pokker kun 166 cm høj... :P :P

- Maj

MissMuffin sagde ...

Godte, hævekurvene kan købes på bla. Isabellas hjemmeside eller Pindstrup Gårdbutik, hvor jeg har bestilt fra.
Brødet hæver i kurvene og det skulle eftersigende sikre en god hævning og at brødet holder formen- og så giver det et flot og rustikt mønster til brødet:)
Jeg har altid mega mange bukser med ind i prøverummet. Som regel 3 forskellige størrelser pr. par, for det er aldrig rigtig til at regne ud hvad størrelse man bruger! (Og jeg gider ikke rende ud efter nye eller have hjælp af irriterende ekspedienter):)

Janne, jeg syns bar sjældent der er nogle ordenlige bukser som alternativ til jeans.
Dog spottede jeg en del bukser med elastik i taljen i tyndt og lækkert stof, så det bliver nok et rigtig hit for mig til sommer. Orkede bar ik prøve flere til sidst, haha:)

Birthe, det har du nemlig ret i.
Men som mange ting inde på Isabellas shop, så er de li lidt dyerere end andre steder:)
Korte ben er selvfølgeligt nok heller ikke nemt, men de kan trods alt lægges op:) (Hvis man da kan finde ud af det:))

Maj, jeg hader at købe bukser!
Små toppe, cardiganer, kjoler, tørklæder og såb er en fornøjelse, men bukser, det er ikke mig!
Ikke nok med, at jeg har lidt ekstra på mave og hofter, så har jeg altid haft en ret fyldig numse, så de 3 ting arbejder ikke så godt sammen.
Korte ben er nok heller ikke li sagen, for synes også at de fleste bukser jeg kunne finde igår var med lange ben, men det går nu nok til mig, for jeg er lidt højere end dig:)

Britt sagde ...

Hejsa,
du kan købe hævekurve her; http://www.kunstogkokkentoj.dk/items.php?vgid=508

Hvis du kommer en tur til Århus, så er forretningen her et besøg værd, fantastisk forretning!!
God fornøjelse!

MissMuffin sagde ...

Hej Britt

Tak for tippet.
Jeg har bestilt nogen, for deres er lidt dyrere end dem jeg ellers kunne finde- men de ser nu også ret fine ud.
Jeg håber på at lokke Kristian med til Århus snarest, så må jeg da li se om jeg kan finde butikken, for det må være li noget for mig!