tirsdag den 7. september 2010

Fridag...

Jeg har fri idag, den sidste af mine ugentlige fridage...
Den er tiltrængt..
Planerne om at rense ovn, ta Emma med i skoven og rydde op i køkkenskabene er droppet, for jeg er helt ødelagt. Den der tid på måneden, den kan være et helvede for nogen og jeg er desværre en af dem.
Denne gang er særligt slem og jeg har lånt et par af Kristians gigtpiller for at kunne holde det ud.
Øv, hvor irriterende!
Så det bliver istedet noget med at flade ud på sofaen, se lidt fjernsyn, hækle en lap eller 2 og få nærlæst de nye kogebøger..
Det nu heller ikke så tosset en dag:)

11 kommentarer:

Madame sagde ...

Øv sikke noget at du plages sådan - jeg håber, du kan snige lidt hygge ind med Emma og nye kogebøger. Til gengæld vil jeg nu gå i gang med at rense min ovn med brun sæbe ...

Lone sagde ...

Jeg håber, pillen har hjulpet dig, så du kan nyde din fridag. Det må være frygteligt at gå og være nervøs for de smerter, som du får månedligt.

Emma er altså bare så smuk. Hun får sikkert masser af kys på den lille opstoppernæse :-)

Nina sagde ...

Nårh, hvor er det ærgerligt. Men håber du får en god stille dag istedet :)

MissMuffin sagde ...

Madame, vi hygger derud af.. Emma er heldigvis en villig lille varmeoude hvis hun bar kæles undervejs:)
God fornøjelse med ovnen- det er virkeligt noget af det værste jeg ved!

Lone, det er ikke det sjoveste, men heldigvis ikke hver gang det er så slemt som nu..
Kys får hun hvertfald mange af, for vi elsker jo det lille kræ, så opmærksomhed får hun nok af:)

Nina, heldigvis kan jeg jo tage dagen i eget tempo, så mon ikke det nok skal gå...

Garn, hund & kat sagde ...

Det var dog skrækkeligt du du skal have det sådan.

Hormonspiral.

Det er løsningen. Kender rigtigt mange for hvem dette lille stykke "plastisk" har gjort en verden til forskel i deres liv. Ja den tages ud når der ønskes børn og sættes så ind efter igen.

MissMuffin sagde ...

Hormonspiral er ikke noget ret mange læger vil anbefale så unge kvinder som mig- heller ikke min egen læge, for vi har snakket alle muligheder igennem...
Jeg skal heller ikke nyde noget, for min krop reagere ikke særligt pænt på hormoner, så ikke engang p-piller tager jeg mere, selvom de nu kunne tage den værste smerte..

HOME sweet HOME sagde ...

Hej hej :o)

Jeg kan ikke lige lade vær med at skrive her, for jeg har selv været igennem det helvede.

Kæmpe migræne, ja nærmest i flere dage, så jeg ikke kunne gå op arbejde. Opkast, svimmelhed og ellers generalt rigtig dårlig.

Min læge anbefaldede mig mini pillen. Og det er det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv.

Nul migræne, nul sygedage, nul opkast og nul dårligdom.

Før varede det i en uge, nu varer det i et par dage.

Jeg synes du skal nævne det for din læge, det er 100000% hjulpet mig.

Det eneste minus er at du har et spillerum på 3 timer, til at tage din mini pille. F.eks. tager jeg min kl. 22, så har jeg fra klokken ni til klokken tolv til at tage den, ellers virker den ikke også kan jeg blive gravid.

Jeg har fået det SÅ meget bedre, og da jeg fortalte en kollega om det, startede hun også på mini piller, efter at have haft samme symptomer og hun har det på samme måde som mig i dag.

Held og lykke med det hele, og husk at der er ikke noget ved at rende rundt og have det dårligt en gang om måneden, når det kan reddes og blive MEGET mere behageligt ;o)

MissMuffin sagde ...

jeanniem, tak for tippet!
Jeg har også overvejet at snakke med lægen om at prøve minipillerne, men jeg er bar ikke sikker på at det fungere for mig med de 3 timers spillerum, det er ret besværligt!
Jeg har prøvet en 5-6 slags p-piller gennem tiden, men jeg kan ikke rigtig tåle dem...
Ellers overvejer jeg at prøve med noget akupunktur, som flere i min omgangskreds har haft stor glæde af.. Er bar ik li så vild med nåle:)

Louise sagde ...

Puha det lyder bestemt ikke rart :(
Da jeg boede hjemme, benyttede jeg mig altid af et varmt karbad. det løsnede lidt op for musklerne :)

Og Emma kan jeg ikke lade være med at kommentere, hun ser simpelthen så dejlig ud! :D

MissMuffin sagde ...

Løjsen, vi har kun bruser her, men jeg fråser også lidt på sån nogle dage som idag og tager 2 lange, varme bade, det hjælper altid lidt..
Hun er fin hende Emma- men ikke helt tilfreds med at jeg har proppet hende i vasketøjskurven, haha...

Eva Nynne sagde ...

Øv - jeg har det ligesom dig! Netop i disse dage. Er nødt til at spise de stærke piller, for at komme igennem dagen...
Akupunktur hjælper desværre ikke på det - og p-piller tåler jeg heller ikke - selvom de tog smerterne...