torsdag den 16. september 2010

Blomsterbergs pandekager...

Ja, der går godt nok ren madblog i den de her dage, men som lyset forsvinder bliver lysten til at hygge i køkkenet større, så jeg får lavet en del mad de her dage- jeg er faktisk bagefter med at blogge
Desværre betyder det manglende lys dårligere billeder, det simpelthen så irriterende!

Nå, men i tirsdag var Nicole til tøsemiddag og jeg ville lave de her pandekagepakker, men det er altså ikke til! Det lykkedes hvertfald ikke særlit godt for mig.
Til gengæld vil jeg gerne gøre opmærksom på denne fantastiske pandekageopskrift!
Pandekagerne bliver helt perfekte: tynde, bløde, men sprøde i kanten og dejligt søde.
Kristian var meget begejstret da vi fik rester igår:)
Tjek endeligt siden ud, der er simpelthen så mange lækre kager og desserter, uhm..

Blomsterbergs pandekager (6 store pandekager)
1 vaniljestang
65 g sukker
100 g hvedemel
3 stk store æg
65 g smeltet smør (smelt det på panden der skal bruges)
2 ½ dl sødmælk

Flæk vaniljestangen og skrab kornene ud.
Mos dem sammen med lidt af sukkeret, så det fordeler sig bedre.
Blan sukker, vaniljesukker og mel sammen og pisk det herefter sammen med æggene.
Pisk smeltet smør og sødmælk i dejen- den er ret tynd.
Steg pandekagerne ganske kort i lidt smør på en stor pande.

7 kommentarer:

Det Stormske Køkken sagde ...

Uhm, pandekager (sagt med Homer Simpson accent...)

Ang. de der pakker, så er det lykkedes for Kinna og du kan se hendes metode på hendes blog http://kinna.dk/pandekagesaek-med-is-a-la-blomsterberg :)

Men sæk eller uden sæk, så ville jeg gerne komme til middag hos dig hvis der var pandekager på menuen :D

Lone sagde ...

Jeg tror heller ikke, det er nemt at lave pandekagepakker, men det ser smukt og indbydende ud, hvis det lykkes :)

Det gør dine pandekager altså også.
Er det chokolademousse, du serverer til?

Janne B.T. sagde ...

Nu stopper du altså med det mad der! Måske en dag, hvor jeg ikke tænker kalorier, skal jeg prøve den opskrift :)

Piskeriset sagde ...

Åh, de ser dejlige ud! Pandekager er comfort food, når det er bedst! Jeg kan ikke komme i tanke om nogen, der ikke kan lide pandekager :-)

MissMuffin sagde ...

Rebelsig, Kinnas pakker ser hvertfald rigtig fine ud!
Ved ikke om det var mine pandekager der var for tykke eller vaniljestangen der var for kort..
Men de smagte rigtig godt:)

Lone, det gjorde det nemlig, men ikke altid kan lykkkes;)
Det kunne ha været chokolademoussen, men det er chokoladeis med belgisk chokolade- nuuj hvor smager den bar så godt!

Undskyld Janne:)
De er nok ikke så sunde, men de er virkeligt lækre kan jeg hilse at sige..

Piskeris, de er mega gode!
Den hele vaniljestang gør virkeligt meget for pandekagerne, uhm..

Lone sagde ...

Jeg er lige netop blevet færdig med at bage pandekager efter din/Blomsterbergs opskrift. Mine ligger bare i en stabel på en tallerken :)

Jeg kan anbefale, at du prøver at komme finthakkede mandler i dejen næste gang. Det er lækkert :)

Belgisk chokoladeis lyder rigtig godt :)

MissMuffin sagde ...

Det var en god ide Lone, mandelpandekager!
Jeg skal snart bage mandelpandekager, for det lyder altså lækkert..
Pandekager er en skøn spise..
Det er den belgiske chokoladeis også, så den vil jeg snart gå ombord i igen:)