lørdag den 12. juni 2010

Nye grønne vaner og bønnepostej..


Jeg har bestemt mig for at prøve at spise meget mindre kød, for at se om jeg kan mærke nogen forskel.
Hele ugen har jeg ikke spist kød en eneste gang, ikke engang fisk.
Til gengæld har jeg spist kage 4 gange, haha.. "Den falske baby" i min mave skal også have næring:p
Troede ikke jeg ville mærke nogen forskel, men det må jeg sige, at jeg har gjort.
Min vægt tror jeg ikke har flyttet sig, men jeg har slet ikke været så oppustet som jeg plejer og generelt har jeg følt mig lidt bedre tilpas. Så i fremtiden vil prøve at spise mindre kød og mere grønt. Ja, og mindre kage!
Idag skal jeg dog "belønnes" med et stykke kylling, for jeg har ingen planer om at blive fuldblods-vegetar!
Hanne lavede for nyligt langtidsstegte kyllinger og det lød så lækkert, at der nu står en kylling og hygger sig i ovnen. Så er der til aftensmad idag og Kristians pålæg imorgen- og en god luns til Emma:)
Kristian har ikke just været begejstret for det grønne udvalg og mærkelige pålæg, så han skal nu nok få det som han plejer:)

Her er en omgang vegetarisk pålæg, som er en opskrift fra søde Sofie Maria, som jeg ikke har hørt fra længe:)
Det smager rigtig godt, men konsistensen blev ikke så god som jeg havde håbet, men det er jo bar med at prøve sig frem:)

Bønnepostej a´la Sofie Maria
2½ dk kogte bønner
50 g nødder (valnødder)
½ løg
1 tsk urtesalt
½ tsk basilikum
1 dl boullion eller vand

Kommes i en blender og blendes til en jævn og glat masse.
Opbevares i en luftæt beholder 3-4 dage på køl.
Smager rigtig godt på knækbrød med friske skiver tomat og purløg:)

4 kommentarer:

Sofie Maria sagde ...

Jeg er her stadig søde pige! :) Har blot været inde i en noget omvæltende periode i mit liv - så har været væk et stykke tid... Men er tilbage ;)

Hvor dejligt du har prøvet opskriften af - ja, man må prøve sig lidt frem mht at få den konsistens man bedst kan li'.

Rigtig dejlig weekend til dig!

Knus Sofie Maria

MissMuffin sagde ...

Det var godt, skulle altså bar lige høre om du stadig gemte dig derude:)
Håber du er okay!

Skal også ha prøvet din rødbede-smørrelse, men har ikke lige fundet små sommerødbeder endnu og dem far sidste års høst er ved at være noget kedelige.

Knus Sabina

Sofie Maria sagde ...

Forstår jeg godt.

Jeg er okay - livet har bare taget et voldsomt twist, som jeg prøver at forstå og indordne mig med...:)

Ja rødebedesmørrelsen fortjener at blive lavet af lækre sommerrødbeder.

Knus

MissMuffin sagde ...

Håber du klare den, det er ikke altid nemt, det liv.
Knus