torsdag den 3. juni 2010

JERNmysli...

Hver morgen starter jeg stadig med en smoothie:)
Hvis den skal være mættende nok, så synes jeg at den skal spises med müesli på toppen og der foretrækker jeg det hjemmelavede, så det er til at finde ud af, hvor meget sukker der er i.
Denne her er fra "Vegetarisk Vellyst" og ganske god.
Den smule muscovadosukker der er i, giver en mørk karamelliseret smag og mængden er til at leve med. Meget færdigkøbt er fyldt med sukker og fedt, så jeg laver altid mit eget..


JERNmysli:
2 spsk mørk muscovadosukker
2 tsk koldpresset rapsolie
1 spsk vand
5 dl grovvalsede havregryn / 5kornsgryn
2 spsk hørfrø
1 dl græskarkerner


Bland muscovadosukker, vand og olie og opløs sukkeret godt deri.
Kom gryn, hørfrø og græskarkerner i og bland det godt sammen.
Fordel det på en bageplade med bagepapir og bag det ved 125 grader varmluft i 30 min.
Lad den køle af og opbevar den i en luftæt beholder.

3 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Hov, det var da en god idé! Måske jeg skal forkæle gemalen med lidt hjemmelavet müsli, for vi er ved at løbe tør :-)

Bitten sagde ...

Ja jeg er også godt nok fristet - kan aldrig finde en müsli i butikkerne, der enten ikke er for usund eller alt for kedelig.

MissMuffin sagde ...

Piskeris, mon ikke han bliver glad så:)

bitten, det er meget bedre at lave det selv, for så ved du nøjagtigt hvad der er i..