fredag den 16. april 2010

Der var engang....

En lækker pålægskagemand til 15 personer

Og så kom vi, 8 stk, og gjorde et pænt indhug:)

Er der noget vi er gode til i vores familie, så er det at spise, så det gjorde vi:)
Da jeg kom hjem igår aftes var det nærmest umuligt at spænde bukserne!
Vi havde en rigtig hyggelig aften sammen igår, så jeg synes det var en dejlig dag..
Først var jeg lige på kirkegården med en enkelt rød rose til morfar, for det var hans ynglingsblomst..
Sæby kirkegård er en af de få, som jeg ikke synes er uhyggelig. Den ligger lige ned til smukke Sæby Å, tæt ved havnen og stranden, då der er en helt anden "stemning" der end på de fleste andre kirkegårde, så der ligger morfar godt hvis man kan sige det sån...

10 kommentarer:

Det Stormske Køkken sagde ...

Hvor er det smukt at du og din familie holder fødselsdag for en som desværre ikke er her mere. Og endnu smukkere er det at du vælger at lægge én enkelt blomst istedet for mange unge som køber den største 'buket' de kan finde!

Jeg er ikke selv til pålægskagemænd o.lign., da jeg helst selv vil smøre min mad, så jeg ved hvad den indeholder - men kæresten sad ved siden af og savlede en smule over 'før'-billedet! (på trods af at han var så mæt efter vores grill-burger, at han nærmest ikke kunne gå, hi hi)..

Lone sagde ...

Hahaha, din morfar har sikkert hygget sig ved at se familien holde hans fødselsdag, hvis han har kunnet :)

I kan virkelig gå til den i din familie. Det er bare for hyggeligt :O

Hilsener om en god weekend fra mig.

Madame sagde ...

En pålægskagemand til 15 personer lyder som en dejlig idé :-) Og det er så smukt, at I fejrer din morfar, selv om han ikke er her mere. Jeg har det lidt svært med kirkegårde, selv om de altid er meget smukke.
Rigtig god weekend til dig!

Maiken sagde ...

Åhr, troede det var en fejl da jeg lige ved første øjekast så pålægskagen hele 2 steder i blogland! Tænk at man rent tilfældigvis også følger med hos din... mor må det så være :)

Men lækker ser den ud da...

Knus og god weekend

Pernille på 1. sagde ...

De er gode de pålægsmand, og jeg synes det er en super ide at I holder fødselsdag
Knus

MissMuffin sagde ...

Rebelsig, det med blomsten er der flere årsager til- bla. at morfar er begravet på de ukendtes urrnegrav, så der er ikke mulighed for at ligge en helt masse..
Jeg havde nok alligevel kun kommet med den ene, for det var mere morfars stil:)
Jeg ELSKER pålægskagemand, det er altså så lækkert. Mums:)

Lone, det er vi hvertfald gode til:) Mad er altid en stor passion blandt alle, haha..
God weekend..

Madame, det var ikke helt tosset med sådan en omgang:)
Jeg har det også selv lidt svært med kirkegårde, men Sæby kirkegåård er meget smuk og ligger tæt ved vand og strand, det gør det lidt mere "naturligt" for mig..
Generelt bryder jeg mig slet ikke om kirker eller kirkegårde..
God weekend:)

Maiken, ikke helt:)
Du har vidst været på besøg hos min mors søster, altså min moster- men tæt på:)
Det rigtig hyggeligt at moster også er med på bloggen, så er vi 2 til at knipse løs med kameraet når vi er sammen..
God weekend:)

Pernille, det er hvertfald ikke tosset, men det er godt nok lidt hårdt for kroppen, så jeg tror vi skal have godt med salat idag:)
God weekend..

Miss Jeanett sagde ...

Nøj, den ser godt nok lækker ud! Sød tanke mht at holde fødselsdag for din morfar.

/Jeanett
http://jeanettd.blogspot.com

MissMuffin sagde ...

Miss Jeanett, det var heller ikke dårligt:)

Piskeriset sagde ...

Det ser nu også ret indbydende ud, det fad :-)

God idé at få en hyggelig dag ud af det - det tror jeg, din morfar ville have holdt af :-)

MissMuffin sagde ...

Det er heller ikke så tosset Piskeris, men hold fast hvor ligger det tungt:)