lørdag den 6. marts 2010

Skattepengene er nu omsat i tomater:)

Skat har også sent en lille slat penge i retning af mig, så det er bar super skønt...
Jeg havde forventet at få lidt igen, så de er sån set allerede brugt, haha...
Jeg vil nemlig have et drivhus i kolonihaven! Nok ikke det de fleste 22-årige smider deres skattepenge efter, men jeg er også sikker på, at der bor en gammel dame inde i mig, haha!
Havde håbet på lidt mere, for vi skal også have en ordenlig plæneklipper derud til og de er lidt dyrere, for vi skal have en på benzin da der ikke er strøm derude..
Trods det, at vi ikke blev ramt af sne her i Nordjylland igår, så ligger der stadig et tykt lag sne, så vi kan stadig ikke rigtig komme ind ude i kolonihaven..
Vi må nøjes med at drømme lidt endnu om forår og solskinsdage i kolonihaven...

Pap havde så mange tomater i hans "orangenaderi" (er det sån du staver det, haha?) og i år får han kamp til stregen..
Har li smidt 250 kr efter tomatfrø på Camilla Plums netbutik! Så skulle der være gule, grønne, sorte, stribede, små og store tomater imellem..
Jeg skal ikke have dem alle selv, men dele med Pap, så det bliver rigtig hyggeligt at se hvem der får mest succes:)
Kunne heller ikke stå for "melon-agurker", så sån et brev har jeg også smidt oveni.
Vil man gerne have anderledes grøntsager, blomster og krydderurter er siden helt klart et besøg værd! Nå ja, der er også bøger, krydderier, øl, mel og bageredskaber, så en rigtig farlig side at besøge:)
Nu blev det her første bestilling, men næste måned bliver jeg nok nød til at bestille lidt derfra igen..
Kinesisk purløg, skovjordbær, alverdens salater og meloner trækker lidt...

Planen er også, at jeg skal have ærter, gulerødder, squash og græskar, men så har jeg da vidst også så rigeligt at se til. Måske jeg skal begrænse mig lidt, for så grønne fingre har jeg altså heller ikke!

8 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Hihi! Jeg glæder mig til at følge tomatkapløbet ;-)

Jeg kiggede også på frø og løg i dag og er begyndt at pønse på, hvad der skal være i haven... Vi har kigget derud i dag og kan ikke helt finde ud af, hvor vi skal anlægge bed, så placeringen af det må vente lidt, til solen står højere på himlen.

MissMuffin sagde ...

Der bliver en hård kamp kan du tro!

Vi er heller ikke helt enige endnu, også fordi jeg ikke er sån helt skarp i hvordan de bør placeres. Der er også lige et par træer i vejen, men det er Kristian desværre ikke helt enig i:)
Jeg har købt en smule frø, så nu må vi se hvor meget der kommer planter ud af, haha...

Mig sagde ...

Det er nu også rigtig dejligt med et drivhus...

Jeg ... køber planterne
" færdige ".. Er nemlig en knold til at huske og vande det jeg har sået..... og.. ellers så overvander jeg det.. !

Hyggehygge
Mairanne

Garn, hund & kat sagde ...

Jeg synes det lyder hyggeligt - havde også sådan en bette jordlod indtil jeg fik allergi overfor at gå og rode i al det grønne. Men det var skønt bare at kunne hente - squash, jordskokker,løg, kartofler, jordbær, hindbær mv for ikke at tale om krydderurterne.

Du/I må have rigtig god fornøjelse med det hele.

MissMuffin sagde ...

Marianne, mine potteplanter har også et hårdt liv, så jeg er også en anelse bekymret for, hvordan det hele nu skal gå- men man lærer vel af det:)

Sisses mor,jeg er også ret spændt på at se hvordan det bliver i år. Sidste år gik mere med at få ryddet op og ordnet tusind småting.
I år skal der også arbejdes en del i foråret, men mon ikke det ender med masser af tomater og solskinsdage i hængekøjen alligevel..

Therese sagde ...

Uhh, det lyder spændende :-)

MissMuffin sagde ...

Therese, det er det også, for jeg har ikke frygteligt grønne fingre, men mon ikke Pap trods konkurrencen lige vil hjælpe mig igang:)

Hanne K's verden sagde ...

Aj, hvor lyder det spændende med så-selv-tomater. De sidste år har jeg bare købt planterne, men der er lidt flere muligheder med sjove tomater, hvis man køber frø.
Hvordan gør du ... altså sår du nu og har dem til at stå lunt inde?

Jeg kan næsten ikke vente - det er bare det allermest fantastiske at plukke sine egne tomater.

Hmmmmmmmmm.... må da vist lige besøge hende Isabella;o)

For pokker da, hvor træls med ubudne gæster. Men godt, at de ikke ødelagde eller stjal noget. Men øv!!