mandag den 21. december 2009

Snart juleklar...

Den sidste julegave er købt og pakket ind.
Mandelgaven er også i hus..
Jeg nåede det heldigvis, inden for mange mennesker var stået op og taget til byen...
Hjemme igen fik jeg vasket op, støvsuget og vasket gulv, ryddet grundigt op, gjort køleskabet rent indvendigt og udvendigt(nøj hvor jeg fortryder, at jeg insisterede på et køleskab i stål) og nusset lidt om de evigt forsømte potteplanter...
Imorgen skal ovnen gøres rent(hadearbejde), der skal vaskes tøj og badeværelset skal have en overhaling. Så er jeg klar til et par dage med totalt afslapning:) Eller, jeg skal koge enorme mængder risengrød til risalamande, bage de sidste julesmåkager og så tror jeg også lige jeg skal prøve at bage rugbrød!
Nå ja, og så mangler vi også lige at få købt ind. Jeg har skrevet en huskeseddel og hvad Kristian ikke ved endnu er, at den skal bruges i aften, for så er det overstået:)
Nu vil jeg lige få skrællet kartofler og rodfrugter, så de kan smides i min römertopf med en kylling og passe sig selv til vi skal have aftensmad..
Godt jeg har juleferie:)

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det var da dejligt at være over julegaveræset... men har du da fundet det vi snakkede om til Pap ???

Annette sagde ...

Skønt at være færdig med julegaveræset, jeg har hørt lidt om, at det går vildt for sig i disse dage hvis man bevæger sig i Storcentret. Jeg er så heldig at jeg har back-up i DK til køb af julegaver ☺
Hav en god aften.

Piskeriset sagde ...

Du får da noget fra hånden, selvom det er ferietid :-)

I morgen eftermiddag har jeg også juleferie, og jeg glæder mig vildt meget!

Glæder mig til at høre, hvad det er for noget rugbrød, du vil kaste dig ud i at bage :-)

Hanne K's verden sagde ...

Jeg bliver helt forpustet - jeg håber, at jeg bliver ramt af lidt MissMuffin-energi på onsdag. For der skulle jeg gerne nå en masse af det, som du har nået i dag:o)

Spændende med rugbrødet - skal du afprøve dit malt i brødet?

MissMuffin sagde ...

Mø, nu er den klaret hvertfald:)

Annette, storcenteret er sindsygt! Vi kommer ude fra Bilka-helvede. Lidt naivt at tro at folk sad hjemme og julehyggede!
Her er det mig der er back-up'en, så det er hård kost:)

Piskeris, jeg er sån lidt autistisk anlagt: jeg kan simpelthen ikke slappe af hvis der rodet eller trænger til at bliev gjort rent. Jeg får en frygteligt uro i kroppen og min hoved summer- sygt ik:)
Nu må vi se om det lykkes mig, det bliver første forsøg:)

Hanne, får jeg lidt i overskud sender jeg det li i din retning:)
Ja, det tror jeg. Jeg havde tænkt mig at bruge alm. lys øl og så tilsætte malt, istedet for maltøl. Det må næsten være det samme ik?...

Hanne K's verden sagde ...

Hej MissMuffin
Jeg er bare helt bagud med at få checket mine mails ... men jo, jeg tror at malt og lys øl må give det samme - eller i hvert fald noget, som ligner. Er spændt på, om du har fået prøvet at bage rugbrød:o)