torsdag den 17. december 2009

Det jul, det cool...

"Det jul, det cool, det nu man hygger sig bedst.
Det er julebal i Nisseland, familiernes fest.
Med fornøjet glimt i øjet, trækker folk i vintertjet,
til den årlige folkevandring op og ned af Strøjet.
Der bli'r handlet pakket ind, og der bli'r købt og solgt,
tøsne snot i næsen det er pissekoldt.
Det er vinter, man forventer vel lidt kulde og sne;
men det' er da klart at så'n en sag kommer bag på DSB.
Intet vrøvl har de forsvoret, det de helt sikker på;
men ved den første rim på sporet går møllen i stå.
Folk de tripper, skælder ud, ser på deres ure,
og sparker efter invalide, ynkelige duer.
Der er intet man kan gøre og de sure buschauffører, gør det svært at praktisere julehumøret.
"Gå så tilbage, for helvede," råber stodderen hæst.
Men det jul, det cool, det nu man hygger sig bedst."

Det må siges at passe med DSB idag!
Halvanden time forsinket blev jeg imorges, inden jeg endeligt kunne komme med en bus på arbejde. 1½ times flex lige ud af vinduet!
Nu er alle tog aflyst hjem, så jeg må håbe på bussen og så ellers bar vente på at der dukker sån en op. Ufatteligt!
Nok nød jeg sneen igår og var vældig fornøjet, men det har jeg glemt alt om nu!

4 kommentarer:

VillaVillaKulla sagde ...

Sure løg! ha ha :) Håber du kom hjem, trods det dårlige vejr..
Heroppe har vi ikke sådan et snevejr :)

MissMuffin sagde ...

Jeg var(er) virkeligt bitter over at bruge så meget tid på så lidt!

Piskeriset sagde ...

Argh, det er træls at bruge så meget tid på ingenting! :-O


Pt. er jeg glad for, at jeg bor i gåafstand til arbejdet, men det gør jeg kun til og med i morgen, for så flytter jeg over på et andet kontor. Godt nok stadig i samme by men 20 minutter længere væk. Jeg er spændt på, hvor meget jeg kommer til at bande over vejret på mandag... :-)

MissMuffin sagde ...

Piskris, jeg hader offentlige transportmidler, men i særhed togene! Der er altid noget galt med dem!

Idag prøver jeg at komme med en bus i stedet, for togene er stadig helt umulige...