torsdag den 30. juli 2009

Forsøg 2: Nigellas månetørrede tomater..

Den metode er hvertfald ingen succes og kan vidst kun kaldes en fiasko.
Igår ved 21-tiden blev tomaterne stillet i en meget varm ovn og skulle så stå natten over, men ovnen skulle være slukket og eftervarmen skulle så klarer resten.
Det kunne den altså ikke, så det eneste der var sket var, at der lå en bunke smattede tomater i en masse saft.
Så ud måtte de ryge! Billedet i Nigella Lawsons "Nigella Ekspress" viste eller nogle fine soltørrede tomater, men hun må vidst have en anden slag s ovn end mig eller noget.
I weekenden skal endnu et forsøg med at opnå de perfekte tomater sættes igang.
Idag er der jo lang dag på arbejde, men Kristian har heldigvis overladt bilen til mig- og så betyder torsdag jo kage:)

5 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Det ville da ellers have været genialt, hvis opskriften havde virket efter hensigten :-)

Torsdag er som regel også kagedag hos os. I dag er der så både morgenbrød (to kolleger går på ferie i morgen), og jeg har kage med (som en kollega har bestukket mig til at lave i anledning af hans fødselsdag), så der er ikke noget at klage over.

Hav en god torsdag :-)

Madame sagde ...

Øv, det var synd, at dine tomater bleve mislykkede - det lød ellers rigtig smart, at man kunne bruge eftervarmen.

Ha' en dejlig kagedag :-)

Pernille på 1. sagde ...

Ja de ser ikke helt rigtige ud de tomater, de skal stå rigtig lang tid så det havde da været smart på eftervarmen, du må på den igen.
Her er det oprydningsdag i dag :)
Knus

MissMuffin sagde ...

Hej Piskeris
Jaa, det tænkte jeg oss! Havde dog mine tvivl om det ville lykkes og det gjorde det så heller ikke!

Sikke i kan på dit arbejde! Du må være helt forspist når du ikommer hjem:)

God torsdag:)

Hej Madame..
Ja, men jeg synes nu også at det lød lidt for optimistisk.
Jeg synes bar det skulle have chancen.

God torsdag:)

Hej Pernille
Det var jo også det jeg synes lød lidt underligt, men tomaterne på billedet så jo så fine ud, så jeg lod mig lokke:)
Det må være dejligt med ferie!

God torsdag:)

Hanne K's verden sagde ...

Jeg er spændt på at høre, om du finder en genial måde at lave tomaterne på ... om ikke andet så en metode, som giver velsmagende tomater. Jeg synes, at dem man køber kan være lidt bitre i det.
Jeg følger spændt med i dit tomat-projekt:)