onsdag den 24. juni 2009

Sankte Hans, Sankte Hans..

Det var ikke meget bål vi nåede at se i år, for tidspunktet var flyttet til kl 20.00 og ikke 22.00 som det plejer. Måske pga. de tidligere års dårlige vejr?! Så da vi havde spist var kl. næsten 20.30 og først der var vi nede at kigge bålet.
Traditionsvis plejer nogen af byens drenge at sejle ud til bålet dagene før og komme heksehyl i bålet, men det lød ikke som de havde husket det i år!
Så det var lidt en skuffelse..

Midsommerkagen smagte super godt, men var dog noget blød.
Måske den lige skulle have haft 2 min. mere i varmen eller lidt længere tid at samle sig i. Heldigis smagte den super godt og det hele blev spist op.
Mor havde købt mad som man skulle tro hun skulle fodre en mindre hær og ikke 8 mennesker, så sikke vi spiste. Jeg var godt nok udmattet da jeg kom hjem i seng:)

Den lille "makrel" skulle også have sin del og har mange ideer om hvordan sådan noget skal foregå! Sød er han, nu hvor han har åbnet øjnene og stavre rundt på usikre ben og med halen lige i vejret som styrepind..

12 kommentarer:

Huset i hou sagde ...

Godmorgen dame - hvad skal du i dag?

Piskeriset sagde ...

Hm... hvordan kan de glemme at lave lømmelstreger? Ungdommen nu til dags ;-)

Det er godt nok nogle flotte jordbær, du har fundet! Jeg synes ikke, jeg er blevet så imponeret af dem, jeg indtil nu er stødt på i butikkerne.

Hav en god dag :-)

MissMuffin sagde ...

Jeg skal til foredrag i eftermiddag.

Piskeriset: Ja, jeg synes godt nok oss li at de er faldet lidt af på den de unge mennesker- "dengang jeg var ung" glippede det aldrig:)

Jeg har heller ikke været vildt imponeret. De her var lidt syrlige, men dejlig faste. Mine lokale landevejsboder er heller ikke begyndt at sælge ud endnu, men når de gør skal jeg spise igennem:)

Tina kristine sagde ...

Godmorgen Den ser godt nok lækker ud din midsommer kage... Vi glemt helt heksen i farten...vi skulle bare have tændt det bål,spist en pølse og så hjem med Nullermanden for han vil jo i seng allerede kl 19.30...

Ha en god dag ;0)

MissMuffin sagde ...

Tina, den var også lækker:)
Det så nu ud til det var super hyggeligt alligevel:)

Madame sagde ...

Åh en dejlig lille hundebasse!!! Det var lidt synd, at I gik glip af bålet, men det lyder som om, I har haft en rigtig dejlig aften :-)

MissMuffin sagde ...

Han er bar SÅ sød Madame!
Vi havde en skøn aften i dejligt vejr, så skidt med bålet..

Mette Lykke sagde ...

Den kage, for da tænderne til at løbe i vand..

Anette sagde ...

Sikke en sød hvalp :D Noget utraditionel måde at spise på ;-) Lækker kage - får helt lyst til jordbær :D God dag.

MissMuffin sagde ...

Mette, den var også god. Især cremen var virkeligt lækker!

Anette: Han vil helt spise med hovedet op, og så er det jo bar li den perfekte måde:)
Der er jo oss li sæson for jordbær:)

Lone sagde ...

Det lyder som en rigtig hyggelig aften med dejlig mad og midsommerkage :-)
Der er meget smukt, dér hvor bålafbrændingen foregik.
Makrellen er simpelthen så kær. Har den ingen søskende?

MissMuffin sagde ...

Det var også en rigtig hyggelig aften!
Bålet afholdes midt på Voerså Å, der er meget smukt her om sommeren. Når der ikke er bål kan man leje vandcykler og kanoer.
Bomba fik desværre kun Makrellen- så han er godt forkælet:)