fredag den 8. maj 2009

Hunde-cirkus!

Hundene vækkede mig kl. 6, nu skal der gåes tur!
Vi gik vores ture og fik hentet lidt morgenbrød hos bageren, som der blev nydt i nogenlunde ro og orden. Emma er i løbetid, så Anton er meget ude i køkkenet, hvilket han synes er dybt uretfærdigt. Så han sidder og kigger ud mellem tremmerne i det gitter der er sat op, og kurrer som en due, men han prøver at trykke sit store grødhoved igennem...
Men jeg skal ikke nyde noget, så den næste uges tid kommer de ikke til at være særligt meget sammen...


Blev enig med mig selv om, at jeg vidst godt kunne tåle en lille tur i sol, så jeg trak i tøjet igen og luntede derned imod. Pludseligt står der en lille fyr som den på billedet og skælder mig ud! Han har ingen med sig, og Palle som han hedder, opholdte sig på en ret trafikeret vej.
Jeg lokkede med kiks og søde ord, men han var ligeglad, jeg fik bare flere skæld ud og til sidst tog han flugten. Med mig i hælene!
Jeg lokkede lidt mere, men lige meget hjalp det. Da han lige ville tisse op af et træ og slog alarmen fra, så tog jeg chancen og snuppede ham op i et hurtigt haps, og nøj hvor blev han gal og bange! Min jakke fik nogle bank, men jeg fik ham holdt fast.
Så gik den nye kamp igang: jeg skulle ha vendt hans hundetegn så jeg kunne ringe efter hans ejere, og det var han ikke meget for.. Men efter lidt snak faldt han til sidst til ro, og vi fik fat i hans far i Hamborg, som guidede os hen til hvor han blev passet...
Til sidst blev vi så meget venner at han gerne ville have en kiks...

6 kommentarer:

Anette sagde ...

Det er nok ret fornuftigt at holde Anton og Emma lidt væk fra hinanden pt.
Godt du kunne hjælpe Palle i sikkerhed. God dag til dig.

MissMuffin sagde ...

Ja tak, det ville være en katestrofe hvis de fik chancen...
Han var nu sød den lille Palle, jeg kan godt li racens specielle temperament..

Mette Lykke sagde ...

Godt du reddet Palle drengen :-)

Vores genbo`s hund er i løbetid, og Buster og Sofus løber hele tiden derover..

Pernille på 1. sagde ...

Du er altså dyreredder MissMuffin godt at du fik reddet Palle også :)

Kan I have en dejlig dag .

MissMuffin sagde ...

Ja, de fleste ville nok ha givet op, for han var godt nok en bette hidsig sag:)

Så kender du alt til dameglade hanhunde Mette:)

MissMuffin sagde ...

Jeg ved ikke lige hvorfor jeg tiltrækker så mange dyr i nød for tiden, men jeg har ikke hjerte til andet end at gøre noget..
Ham her var så skøn, at havde han ikke haft hundetegn på havde jeg taget ham med hjem:)