fredag den 15. maj 2009

Byens bedste burger a' la Jamie Oliver

Idag skulle vi prøve en lidt speciel opskrift på burger-bøffer fra den nyeste Jamie Oliver kogebog- der indgår nemlig kiks i farsen!
Men vi synes altså ikke den smagte sån helt vildt godt, den havde en lidt sær eftersmag som vi ikke synes om..
Jamies mad-revolution som bogen er lavet i forbindelse med, ber ejeren af bogen om at give en opskrift fra hvert kapitel fra sig, så en masse lærer at lave mad.
Så her kommer opskriften hvis du skulle få lyst til at kaste dig ud i det:)

Burgerbøffer a la Jamie:

300 g hakket oksekød
6 cream crackers
½ bundt finthakket persille(eller 8 stilke bredbladet)
1 lille æg
1 stor tsk dijonsennep
salt, peber

Knus kiksene grundigt- jeg gjorde det i en plastikpose.
Bland alle ingredienserne sammen og stil farsen på køl så den kan samle sig.
Form 3 bøffer og steg dem i lidt olie..

Vi fik salat, tomat, agurk, bacon, lidt mayo og godt med stærk kethup i en lækker bolle fra sallings bageri. Selvom det ikke var den bedste burger vi har fået, så blev vi dejligt mætte.
Nu skal der hygges med en film og fredagsslik:)

5 kommentarer:

Miss Midtjylland sagde ...

Det lyder ellers ikek dårligt med sådan en burger dér. Har i været ude i Bartholine Jørgensen og kigge kolonihaver? Det liger ude ved travbanen. Hvis jeg skulle have kolonihave, skulle det være der... det er SÅ lækkert derude. Jeg mener faktisk at min veninde har en have til salg derude - men den er over de 100.000 :-(

MissMuffin sagde ...

Den havde bare sån en mærkelig eftersmag! Så næste gang vi skal have fredagsburger laver jeg det altså som jeg plejer:)

Nej, for vi vil helst have i Nørresundby- men ja, der er super pænt og hyggeligt der.
Men vi vil altså ikke give så meget for det, det sq næsten et kvart sommerhus pris!

Piskeriset sagde ...

Kiks i en burger - det har jeg heller ikke hørt om før! Men interessant udgave :-)

Det minder mig også om, at gemalen for nylig spurgte, om ikke vi snart skal have hjemmelavet burger igen, og det har jeg efterfølgende glemt alt om - ups! Godt du lige bloggede om burgers!

Hvad plejer du at røre i bøfferne?

MissMuffin sagde ...

Det ga sån en lidt underlig lidt "fisket" eftersmag..

Hjemmelavet burger er fantastisk og lækkert!
Det meget forskelligt hvad jeg rører i, men altid hakkede, friske krydderurter, salt og peber.
Lidt soya, tabasco eller avjar kommer der også gerne i afhængig af hvad der skal spises i burgeren..

Anja sagde ...

Hejsa.

Angående din Jamie Oliver burger, så er det ikke kiks der skal bruges i opskriften. Når der står bread crumbs er det bare almindelig rasp. Prøv opskriften igen med rasp i stedet = LÆKKER burger ;)

Mange hilsner
Anja