søndag den 22. marts 2009

Bog-kup..

I sidste uge skulle jeg hurtigt ud og proviantere, og da Kvickly X-stra er det nemmeste sted at komme til i bil fra hvor vi bor susede jeg derud mellem alt det andet der skulle ordnes.
Og der var bøger på udsalg! Kogebøger... Og det kan jeg selvfølgeligt ikke stå for! Disse 2 var sat ned fra 249 kr til 99 kr, og så måtte jeg have begge 2.
"Kernesund Mad" købte jeg mest for nysgerrighedens skyld, jeg er ikke særligt stor fan af deres principper, men der er mange lækre opskrifter på smoothies deri og det er vidst hvad jeg kan bruge den til.
"Brød med Bid i" er skrevet af Richard Bertinet som også har skrevet andre bøger om at bagning. Den er rigtig flot og beskriver fint og detaljeret de forskellige ælteteknikker, alt med trin-for-trin billeder. Jeg har ikke nået at kigge så meget i den endnu, så det tror jeg aftenen skal gå med.

Det var ikke det eneste kup jeg gjorde den dag, og selvom turen kun tog 5 min fik jeg brugt en mindre formue:)
Morten Heibergs æblemost var sat ned til en 10'er, og i sin fine lyserøde karton var den bestemt ikke til at stå for. Lidt skeptiske var vi dog da den kom ud i glasset med sin grumsede farve, men hold fast den smager godt- men sån er det når man er forvænnet med den ufiltrede varmebehandlede juicekoncentrat!
I mangel på fiskeboller til hundene- der var udsolgt, slog jeg vejen forbi hylden med hundemad for at se hvad de havde. Og der stod økologisk kyllingepate til vovserne til rimelige penge, så sådan en røg med ned kurven. Og de var vilde med det, så jublen vil ingen ende tage:)

4 kommentarer:

Karin Grøn sagde ...

Sikke nogle dejlige kup du har gjort. Jeg har en forfærdelig hang til det der ufiltrerede æblemost. På vores børns efterskole havde de hvert år en udflugt til formanden for bestyrelsen, der tilfældigvis var indehaver af en æbleplantage. Der blev presset dyngevis af most som blev frosset og taget op efter behov og når man var der til høstfest måtte man drikke alt det man kunne. Det har givet mangen en mavepine, men hold op hvor det smagte.
Mht hundene har vi fundet en meget let og for hundene sund og god løsning. De får tørfoder der hedder Sportsmans pride med lam og ris fra Hjallerup maskinforretning. Det er til at betale for penge- det er godt sammensat siger dyrlægen, da hun fandt ud af at vi ikke ville betale det hvide ud af øjnene for hendes foder. Desuden har vores golden retriver nogle hudproblemer hvad mange hvide og lyse hunde har og det bliver mindre når han får det. Desuden er det drøjt. Bare en ide.

MissMuffin sagde ...

Det smager også rigtig lækkert, som at spise et frisk og sprødt æble..

Min Emma spiser ikke tørfoder med mindre hun er ved at dø af sult! Det eneste tørfoder hun får er hvalpefoder trods alderen og det spiser hun som regel gerne. Ellers diskes der op med alverdens lækkerier herhjemme, både kogt kylling, ris, dåsemad, leverpostej, fiskeboller osv..
Anton har madpakke med, han har også allergi og får foder fra 1st Choice til svært allergiske hunde, og det holder ham i fin form..

Jeg betaler gerne formuer bar de vil spise det- forkælede dyr:)

Madame sagde ...

Uhm fine bøger - det var godt nok billigt! Jeg har 'Kernesund familie', og selv om det ikke er det hele, man forstår eller går ind for, har de mange gode tanker om fx motion.
Og deres syge dreng har fået det meget bedre, det er virkelig tankevækkende :O)

MissMuffin sagde ...

Ja, og der kan også være noget om at mælk, sukker og gluten ikke er det bedste og nogen reagere måske også hårdt på det som fx deres dreng.
Men alle de mængder af kosttilskud osv synes jeg bare står i kontrast til at "mælk, sukker og gluten er ikke naturligt for vores krop at indtage", for siden hvornår er kroppen blevet lavet til at optage piller og pulver.
Vores behov burde kunne dækkes fint igennem vores kost..