onsdag den 17. december 2008

Lækker aftensmad...


Forkølelsen hænger stadig i næsen, men jeg har fået det meget bedre i løbet af idag og har været ude i den friske luft med Emma.
Det skal fejres med noget andet end suppe syns Kristian:)
Så i aften har vi fået en helstegt kylling med ovnkartofler, boullionristede gulerødder og aoili.
Gulerødderne var rigtig lækre, det er en opskrift fra SpisBedre, som jeg længe har haft planer om at prøve.

Bouillionristede gulerødder(2 pers)


  • 500 g gulerødder- har brugt orange og hvide
  • ½ boullionterning med kylling
  • 1½ spsk raspolie
  • ½ spsk sukker
  • ½ spsk friske rosmarinblade
  • lidt salt

Skræl gulerødderne og skær dem i stykker. Bland dem med de øvrige ingredienser i et ovnfast fad beklædt med bagepapir. Bages 15-20 min ved 200 grader. Rør 1-2 gange undervejs.

Ovnkartoflerne er bar krydret med lidt olie og groft salt og kyllingen har fået en citron, lidt salt, lidt rosmarin og en klat smør i rumpen.. 1 hel kylling er vidst lidt voldsomt til 2 mennesker, men så står den nok på kyllingesandwish imorgen, ikke tosset..





2 kommentarer:

Madame sagde ...

Gulerødderne ser virkelig lækre ud - dem må vi prøve hos os.
Det er godt at høre, at du har det bedre :-)

MissMuffin sagde ...

Tak Madame:)
Jeg synes også de blev lækre, men næste gang vil jeg nok nøjes med 1 spsk olie..